اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ

«ایرنا» - در اعتراض به سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، اعتصاب سراسری سرزمین‌های اشغالی (فلسطین) را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اعتراض به سفر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه دیروز اعتصاب تمامی استان‌ها و شهرهای کرانه باختری و نوار غزه را فرا گرفت.
براساس این گزارش، اعتصاب سراسری در پاسخ به دعوت نیروهای ملی و اسلامی فلسطین برای محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و در اعتراض به سفر مایک پنس معاون ترامپ به منطقه صورت گرفت.
اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی شامل همه نهادهای رسمی و داخلی به جز بخش‌های بهداشت و آموزش است؛ فروشگاه‌ها و اتحادیه‌های حمل ونقل نیز با اعلام تعطیلی و شرکت در اعتصاب، نقل و انتقال دانشجویان و موارد انسانی را از این امر مستثنی کردند.


پنس در سفر به فلسطین اشغالی در چارچوب سفر منطقه‌ای خود گفت: مایه افتخار من است که در قدس پایتخت اسرائیل حضور یافته ام.
وی همچنین متعهد به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس قبل از سال 1398 شد.
پنس متوهمانه ادعا کرد: به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناختن واقعیت است و تنها پایه و اساس واقعیت، صلح دائم است.
از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس در 15 آذر گذشته انتفاضه سوم فلسطینی‌ها آغاز شد و طی این مدت دهها فلسطینی شهید یا زخمی و صدها تن دیگر نیز به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده‌اند.
پنس: در کنار اسرائیل هستیم
معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با رئیس اسرائیل اعلام کرد، آمریکا در مبارزه با «اسلام رادیکالی» از اسرائیل حمایت می‌کند.
مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با روون ریولین، رئیس اسرائیل گفت، آمریکا در مبارزه با «اسلام رادیکالی» در کنار اسرائیل است.
پنس در این دیدار تصریح کرد: به رهبران مصر و اردن ابلاغ کردیم که درهای آمریکا برای مذاکره درباره روند صلح خاورمیانه به روی فلسطینیان باز است.
وی اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا طی هفته‌های آتی جزئیات انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را اعلام خواهد کرد. کاخ سفید جدول زمانی برای روند صلح خاورمیانه را تعیین کرده و به این بستگی دارد که کی فلسطینی‌ها به مذاکرات بازخواهند گشت.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ ترامپ در فکر عزل رئیس دفتر کاخ سفید است زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد طرح ترامپ برای غارت عربستان روسیه جنگنده‌های سوخو-30 به میانمار می‌فروشد بارزانی: تاریخ مشخصی برای حل اختلاف با بغداد وجود ندارد بازگشت نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش دکتر قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت با قیمت‌گذاری کالاهای سلامت مخالف است پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد شمخانی: صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود ایران و سوریه خواستار خروج ترکیه ازعفرین شدند تاکید محافظه‌کاران آلمان بر لزوم تسریع مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت وزیر نیرو: سازگاری با کم آبی را جایگزین مقابله با خشکسالی کنیم اعلام آمادگی کردهای عراق برای اعزام نیرو به عفرین و جنگ با ترکیه اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ